Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Familiepl 2022-07-20 09:37:37
Dzieci uwielbiają sympatycznego nosorożca Rogatka, który jest głównym bohaterem również drugiej edycji kampanii Kolejowe ABC II. Rogatek i jego przyjaciele, przekonująco wyjaśniają najmłodszym, jak właściwie zachować się w pobliżu przejazdów kolejowych i torów. Robili to podczas pierwszej edycji kampanii, która zakończyła się rok temu. Podobnie będzie w tegorocznej kampanii, która skierowana jest nie tylko do dzieci, ale również ich rodziców oraz nauczycieli. Urząd Transportu Kolejowego zainaugurował drugą edycję dużej ogólnopolskiej kampanii informacyjno – edukacyjnej promującej bezpieczne zachowania na kolei.
Kampania Kolejowe ABC II, która jest realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego, ma za zadanie promować zasady bezpieczeństwa związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Celem działań jest również uwrażliwienie dzieci i młodzieży, ale także ich rodziców, nauczycieli i wychowawców, na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach, w pociągach. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Tym razem kampania medialna jest skierowana zarówno do dzieci i młodzieży, jak i ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. W odróżnieniu od poprzedniej edycji, grupą docelową są również dorośli odbiorcy kampanii, aby również wśród nich promować właściwe reakcje i zachowania na terenach kolejowych, w pociągu oraz na przejazdach kolejowo-drogowych.
Wiceprezes UTK Marcin Trela wraz z uczestnikami konferencji Kolejowe ABC II
Kampania medialna, realizowana będzie na jeszcze większą skalę niż w poprzedniej edycji. Planowane są zarówno działania medialne w telewizji, internecie oraz kampanie outdorowe. Co istotne, planowane jest wzmocnienie oddziaływania na dorosłych odbiorców kampanii i promowanie wśród nich właściwych reakcji na terenach kolejowych, a zwłaszcza w okolicy przejazdów.
Działania te będą się odbywać równotorowo z zajęciami edukacyjnymi w szkołach i przedszkolach.
Podczas konferencji inaugurującej kampanię Kolejowe ABC II udało nam się porozmawiać z Marcinem Trelą, wiceprezesem Urzędu Transportu Kolejowego.
Familie.pl: Do kogo skierowana jest kampania Kolejowe ABC II?
Marcin Trela, UTK: Kampania Kolejowe ABC II adresowana jest do dwóch grup docelowych - to są nasze najmłodsze dzieci w wieku 4-12 lat, czyli grupa, na której nam najbardziej zależy. A także druga grupa, co nas wyróżnia z poprzednich kampanii, czyli osoby dorosłe.
F.: Jakie są tym razem główne założenia kampanii?
M.T.: Głównym założeniem naszej kampanii jest to, aby nauczyć, ale także wyedukować osoby najmłodsze, jak i dorosłych, jak należy zachować się w pociągu, na peronie, na dworu, na obszarze kolejowym, ale również na przejazdach kolejowych.
F.: Grupa docelowa kampanii Kolejowe ABC II została rozszerzona. Czym było to spowodowane?
M.T.: Posiłkując się doświadczeniami z pierwszej edycji kampanii Kolejowe ABC, obserwujemy, że do zdarzeń dochodzi właśnie na przejazdach kolejowych i dzikich przejściach, głównie z powodu osób dorosłych. To niemal 75 proc. wszystkich wypadków spoza systemu kolejowego. Dlatego podjęliśmy taka decyzję, że zajmiemy się również tą grupą osób, bo widzimy, że jest tutaj jeszcze wiele do zrobienia.
Już wkrótce, w ramach kampanii Kolejowe ABC II, odbędą się cztery pikniki w kilku wakacyjnych miejscowościach Polski. Pierwszy z nich będzie miał miejsce 23 lipca w Zakopanem, a kolejne planowane są w Jastrzębiej Górze, Łebie i Mikołajkach.
Jak podkreślono podczas konferencji, działania związane z promowaniem bezpiecznych zachowań na kolei prowadzone są jednak codziennie.
- Na co dzień działamy ogólnopolsko, czyli docieramy do szkół i przedszkoli. Nasz zespół Kolejowe ABC planuje też zajęcia codzienne w szkołach, placówkach edukacyjnych, przedszkolach. To jest 10 tys. dzieci, minimum 300 placówek, a pewnie i więcej – mówi wiceprezes Marcin Trela. - Jak zgłosić placówkę do naszego programu? Można to zrobić przez naszą stronę www.kolejoweabc.pl . A w ramach kampanii będą też konkursy i nagrody dla dzieci. Nasze działania to nie są więc tylko pikniki, ale przede wszystkim codzienna praca edukacyjna – dodał na konferencji wiceprezes UTK.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.